Tags

,

I denne weekend tog vi på tur til Busan – Koreas Miami Beach. Eftersom jeg var i Miami Beach sidste år, kan jeg fortælle, at det eneste det har til fælles er vand og sand. Ellers er der ikke meget Miami over det 🙂 Men dejligt var det, at være ved vandet. Vi besøgte et af verdens største fiskemarkeder, verdens største shoppingcenter (ejet af SAMSUNG-familien) og et tempel. Det var en god weekend, og skønt at se noget andet end Seoul. Man kan dog godt mærke at “hjemme” nu er i Sinchon, så ude godt, men hjemme bedst – det var dejligt da vi var i Seoul klokken 12 i går aftes. Mindre dejligt var det, at jeg skulle læse 50 sider og lave afleveringer til i dag : ) Men jeg overlevede. Lige et par billeder fra turen:

Billede

Jagalchi fishing market er et af verdens største fiskemarkeder. Dette er et billede af en koreansk kvinde der sælger tørrede fisk. Hvis ikke fiskene er tørrrede køber man dem som regel levende. Derefter går man ind i en “food hall” hvor de tilbereder fisken som du ønsker det. Nogle spiser endda fiskene, blæksprutter osv. i levende tilstand! Fy føj da : )

Billede

Koreansk kvinde tilbereder blæksprutter.

BilledeV

Vi besøgte et tempel. Der boede munke i templet, og det var meget aktivt med munke der holdte taler og en masse folk der udførte religiøse handlinger. Det var et buddhistisk tempel. Jeg skulle også lige prøve at bede. Dog er jeg ikke blevet buddhist endnu..

Billede

En af tempel-bygningerne.

I dag havde en af mine professorer (han er oprindeligt fra Indien) inviteret hele klassen (6 mennesker) ud, for at spise indisk mad. Det var rigtig hyggeligt – og på mange måder en meget anderledes oplevelse. Tænk at en professor inviterer sine studerende og, og oven i købet betaler!! Hatten af for det – det kunne professorerne i DK godt lære noget af : )

Billede

Her er hele holdet på den indiske restaurant.

:: Katrine